fredag 28. august 2009

Trygt fremme i Anchorage

Da var vi endelig fremme i Anchorage. Turen gikk kjempefint, og vi har fått med oss all baggasje. Sist gang jeg var her måtte jeg vente ett døgn på baggasjen, men dette slapp vi heldigvis nå. Vi traff Tom Dyring i Amsterdam, så nå er vi tre stykker. Vi har nå reist i nokså nøyaktig ett døgn, og det er ikke fritt for at vi er litt søvnige nå.

Vi tok turen ut på et av byens steakhouse og fikk der proppet oss med løksuppe, en solid indrefilet samt to øl hver, så nå er vi rimelig stuffet og skinnet er stramt. Ole Petter og Tom har allerede lagt seg til for å sove selv om klokken bare er 1930 her. Jeg har vært så heldig at jeg må dele seng med Ole Petter, og vi har kun ei dyne, så jeg tror jeg venter med å legge meg til han har sovnet. :-)

I morgen tidlig blir vi flydd ut i Lake Clark nasjonalpark, og der skal vi nå ha ei snau uke i telt og hytte. Der vil vi forhåpentligvis få oppleve det store bjørneeventyret, så spenningen er rimelig høy blant guttene nå. Været er litt grått, men varmt og opphold. Ringte til piloten i sted for å forsikre meg om at alt var i orden, og det var det heldigvis.

Satser på å få ut litt blogg fra Lake Clark også, men det kommer veldig ann på været. Dere får følge med, så lover jeg å legge ved litt bilder i neste blogg. Skulle det skje at jeg ikke kommer på nett så tar jeg det når vi kommer til Anchorage igjen den 3 september.

Nå hører jeg guttene er begynt med litt forsiktig snorking, så da drister jeg meg til å krype under dyna. God natt og ha det bra.

Mvh Bent

6 kommentarer:

Anonym sa...

godt at dere er kommet trygt fram så langt. Lykke til med resten av turen. Håper det blir masse fine bilder etterhvert. Skal bli morro å følge deg på bloggen. Skal hilse så mye fra Gøsta, han ønsker deg en god tur.Så er det bare og være forsiktig, ha det fint og god tur videre til "bamseland" Venter spent på neste rapport fra deg. Tenker på dere. klem fra mamma.

Jan-Eilert Pedersen sa...

God tur videre. Vi følger med. Prøv å oppdatere bloggen!!

Anonym sa...

Lykke til Bent!!

Mvh
Ole Jørgen

Bent Olsen sa...

Hei mamma, vi skal være forsiktige vet du. :-)

Takk for hilsen Jan-Eilert og Ole Jørgen, moro at dere følger med.

Nå er en lang natt med vanskelig å få sove overstått, og om to timer skal vi bli fraktet inn i Lake Clark NP.

Ha det bra der hjemme.

Mvh Bent

Anonym sa...

Lykke til videre Bent!! Det høres så spennende ut alt :)) -Johanna-

Anonym sa...

ma sjekke:)