fredag 29. august 2008

Denali på en dag.....



Da har vi vært inne i Denali nasjonalpark. Akkurat som sist jeg var her, så var dette en skikkelig nedtur igjen!! Her er det altfor mye folk, og det er altfor mye restriksjoner på alt mulig. Ikke lov å gå her, ikke der osv. Vi så 12 grizzleybjørner, men alle på så langt hold at bilder var uaktuelt. Vi får ikke lov å nærme oss dyrene, så da blir det å sitte å se på de i kikkert. Tatt noen få bilder, men ikke mye å rope hurra for. Det har blitt mye bilder av elg her oppe, så nå ønsker vi oss videre. I morgen tidlig klokken 4 setter vi kursen over fjellet der vi kom fra. Vi håper å få til noe der oppe, da vi så mye bra på veien over når vi kom. Vi satser på å nå Valdez i løpet av kvelden, og der nede vil vi se om vi kan finne sjøoter. For meg blir uansett høydepunktet når vi på tirsdag morgen blir flydd flere timer inn i ødemarka for å fotografere grizzley. Der blir vi uten alle folk og restriksjoner, så da skal det bli bilder av det håper jeg. Har forespeilet Kai bjørn i alle varianter, så jeg håper det slår til nå. :-) Akkurat nå holder vi på å få i oss noe mat, så skal vi etterpå opp i det vannet hvor vi hadde elgen så nærme i går. Kai har bendelorm, så den krever matinntak minst hver andre time. Trodde fettprosenten skulle ha nærmet seg skostørrelsen i det minste på denne turen, men det ser foreløpig dårlig ut. Den jobben ser det ut til at jeg må ordne hjemme. Nå blir det bare viktig å holde meg litt lettere enn Kai, slik at jeg kan løpe fortere enn han hvis bjørnen får lyst på ei svinesteik. Ikke sikkert jeg får nett de neste par dagene, men håper dere ser innom for å følge med. Er på bloggen igjen så fort jeg finner nett. Ha det bra så lenge der hjemme. Masse hilsen fra Bent.

Ingen kommentarer: