lørdag 30. august 2008

Trøtt og hodeverk....




Hei igjen, sitter fremdeles i Valdez i et nydelig høstvær. I dag tok jeg min første hviledag, eller det vil si en halv hviledag, for jeg skal ut i ettermiddag igjen. Det har blitt 3-4 timers søvn i døgnet i en uke nå, så det begynner å kjennes på kroppen. Har hatt hodeverk i et par dager nå, og den har bare tiltatt, så derfor måtte jeg sove litt. Kai står på for fullt, og jeg er imponert over måten han gjennomfører på. Moro å være på tur med en profesjonell fotograf, og jeg lærer noe hele tiden. Han tenker som regel et step før meg hele tiden, men jeg lærer, så det skal nok bli bra. Kai var ute på morgenen, og han traff på både svartbjørn og grizzley. Det er først gang Kai opplever disse dyrene, så han er nokså nervøs når det skjer. I går når vi traff på svartbjørnen med to unger, er det første gang jeg har sett han har mistet litt fokus på fotograferingen. Han var mer opptatt med hvor vi kunne stikke hvis den kom etter oss. :-) Det var en bil som sto i nærheten, så han tenkte en stund at vi kunne krype under denne. Etter litt omtanke så fant han ut at vi var for tjukke begge to til å komme under. Gleder meg til vi kommer ut i virkelig bjørneland, der kommer han til å få de på maten omtrent. Da kan det være jeg er litt i forkant når det gjelder å ha fokus på foto. :-)

Kommer med en ny rapport etter kveldsøkta, så håper jeg dere synes det er litt moro å følge med. Skulle dere ønske info om noe jeg ikke får med meg, så legg inn en kommentar om dette da.

En søvnig hilsen fra Valdez.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei, her er jeg igjen! Nå har jeg fått bildene større og det ble jo en helt annen opplevelse. Fikk jo både deg og elgen rett i fleisen! :-) Selv om du er veldig stilg der du ligger på skiltet til nasjonalparken, så må jeg si at "elgportrettet" vinner denne gangen! :-) Så utrolig flott det er, så levende! Nydelig også det tåke/dis-bildet! Så heldige dere er som opplever dette på nært hold.:-)
Nå er det gresselig sent her i hjemlandet, så da sier jeg takk for meg, og god natt!
Klem fra Grethe

PS. Jeg fikk tatt et bad i dag! Kaldt!!!!!!!

Bent Olsen sa...

Du er sporty og sprek Grethe!!! Tenker det var kaldt med bad nå. Aksepterer at du liker bildet av elgen bedre enn meg. :-) Du får se flere bilder når jeg kommer hjem da. Sov godt.

Klem tilbake.