torsdag 7. oktober 2010

Dag 3, Three Rivers....en litt kulsken dag...















Da var dag 3 gjennomført, og alt har gått greit. Det har regnet omtrent i hele dag, så det var noen i gjengen som var litt skeptiske til at veiene skulle være glatte. Mange av de som er med på turen kjører ikke motorsykkel til vanlig, så da blir man fort litt usikker. Men bank i bordet, vi har ikke hatt en eneste nesten-ulykke, og samtlige føler seg helt komfortable etter dagens nesten 40 mil på våte og svingete veier.

Må forresten komme med en rettelse på bloggen fra i går. Geir minnet meg om at det var ikke Patty Hearst som fikk kuttet av øret av terrorister, men Paul Getty jr. Resten av historien skal være korrekt. Beklager dette.

Vi hadde avtalt med hotellet vi bodde på at vi skulle begynne på frokosten klokken 0700, men i løpet av kvelden/natta hadde de funnet ut at de ikke hadde folk som kunne komme før klokken 0730, så derfor ble mange av oss stående ute på gata å vente i over en halv time før vi ble sluppet inn til frokosten. De fleste av oss er så runde i kantene (bokstavelig talt), så dette taklet vi bra. :-)

I løpet av kvelden i går ble vi gjort oppmerksom på at Neverland som Michael Jackson bodde på lå rett utenfor byen vi hadde losjert oss inn på!! De har ikke lagd noen turistattraksjon av dette ennå, og skiltene der oppe var tatt ned fikk vi vite. Vi valgte likevel å ta turen opp, bare for å kunne si at vi hadde vært der.

Etter å ha skodd oss godt for det dårlige været, teipet over støvler som ikke var tette, plastikkposer i skoene osv, var vi klare for avgang klokken 0900. Vi tok en kort kjøretur gjennom byen Solvang som er litt spesiell med tanke på at alt er bygd slik som i Danmark. Byen ble bygd av dansker langt tilbake i tid som syntes det ble for kaldt å bo i midt-vesten, så de lagde et slags mini-Danmark. Kjørte forbi baker Olsen som faktisk har samme fornavn som meg, og flere andre plasser som fikk oss til å føle som vi var på tur i Ålborg eller lignende. :-) Deretter bar det av gårde for å finne Neverland, noe som gikk ganske greit etter å ha pratet med noen lokale helter. Da vi kom opp var porten selvfølgelig stengt, men vi så noen vakter på innsiden. Ole tok en prat med disse for å se om det var noen mulighet for å komme inn en tur, men som forventet fikk vi nei som svar på dette. Derfor ble det bare noen bilder utenfor porten hvor flere ihuga fan hadde skrevet en siste hilsen til kongen av pop. Artig å ha vært der oppe var alle enige om.

Resten av dagen i dag har stort sett vært en transportetappe, selv om mye av veien har gått gjennom fine områder med mye å se på. Merker på noen av guttene nå at de ikke er så vant til å kjøre langt i flere dager på mc, for nå begynner de å klage litt på sårhet i baken samt litt vonde rygger. I tillegg føler jeg det av og til som jeg er på tur med prostatalandslaget, for noen av de må jo pinadø pisse for hver 2 mil!! :-) Men men, vi har jo nok av tid. :-)

Synes jeg må nevne Liv Bente litt i en egen setning. Hun er eneste jente på turen som kjører sykkel, og hun ligger ikke noe etter guttene!! Hun kjører som en drøm på en av de største Harleyene du kan få tak i, så dette er ei tøff jente!!!

Roger hadde en liten periode på slutten av dagen i dag hvor han ble litt dårlig og kastet opp, men håper han er frsik igjen til vi skal ut å spise middag klokken 2000.

I morgen skal vi kjøre gjennom noen fine nasjonalparker og flere områder/byer som er en severdighet i seg selv. Vi kommer til å befinne oss i gamle gullgravertrakter hele dagen, så her er det mye historie fra den tiden seksløperen hang løst i beltet.

Nå har vi vært ute å spist middag på en meksikansk restaurant. God og billig mat, så dette var helt topp. De fleste har nå gått til sengs for å være klare for nye 40 mil i morgen på svingete veier. Værmeldingen er bra, og for resten av turen er det stort sett meldt bare sol. Vi krysser fingrene for at dette stemmer.

Takk for mange fine og hyggelige kommentarer, fortsett med dette, så hører dere fra oss i morgen igjen.

Mvh Bent

11 kommentarer:

Karianne Nes Frøyså sa...

Åhhhhh, der skulle jeg gjerne ha vært. Her hjemme er det kaldt i dag, 7 grader på morgenen. Vi synes det var så koselig å snakke med "de gamle" (Ellen og Bjarne) i går. Vi snakker mye om dere som er på tur. Stor klem fra oss i Valhallagata 40.

Anonym sa...

Hei Pappa.

Gøy å lese bloggen igjen. Kos dere videre på tur og fortsett å kjøre forsiktig så dere slipper noen uhell/ulykker :)
Jeg er nesten frisk igjen nå, så i dag er jeg oppegående og skal på skolen. Celine lurer veldig på når du kommer hjem og skal være med å se på ho når ho skal på svømmekurset.
Veldig glad i deg og gleder oss til du er hjemme igjen!!

Kos og klem fra Jentene dine :)

Unknown sa...

Prostatalandslaget. Så utrolig vittig. Pass på så dere ikke for blærekatar da he he.

Et fantastisk vær her, så det er bare å hive seg rundt og ut i skauen og dirty dancing og zumba på Elixia.

Kos dere videre. Gye

Anonym sa...

Hei Bent.
Jeg følger litt med på TV 2s værmelding og forsto det kunne være en mulighet får at dere kom inn i regnvær og det er ufyselig.Forstår det som om dere skal innom Jamestown i dag.Når turen er planlagt har du ingen presse deg opp i høyden og kulden over Sierraen.Det er morsomt å følge med. Du husker som en "computer" og minnene kommer tilbake, også de som er 12 år gamle. I dag ser det fint ut her etter noen fryktelige regnværsdager.Skal på hytta å ordne vinterved for en venn. God tur videre. mvh Harald

Anonym sa...

hei vennen min. Der skulle jeg også gjerne vært, men bloggen er en god erstatning :-))
Prostatalandslaget, den var god, passer kanskje også, hva vet jeg.
Men skjønner dere har det gøy og at turen har gått bra så langt, men kjør pent og forsiktig videre så dere alle kommer greit hjem, det går nok bra.
Savner fremdeles at min kjære sønn er med på et bilde

ha en god tur videre. hils kjente. klem fra mamma

Test sa...

Skulle gjerne vært med dere til gamle gullgravertrakter i morgen, det høres spennans ut. Kos dere videre.
Hils til mamma fra meg da :)

Anonym sa...

Hei å hå....jeg gleder meg hver dag til å lese bloggen din. Utrolig bra jeg lever med dere. Vi eer på Hovden i nydelig vær og nå skjer der snart noe for vår del her oppe. Hils masse til Eirin og ta vare på hverandre, nyt livet i fulle dragggg. Klem til dere begge fra gubben og meg...Randi

frida sa...

til besta og farfar(ellen og bjarne)
jeg gleder meg til å se dere igjen
kos dere videre på turen
glad i dere
klem fra frida

hedda sa...

hei besta og farfar (Ellen og Bjarne)
jeg gleder meg til dere kommer hjem.
håper turen forsatt blir fin!!!


mvh Hedda

Lucy Mimi sa...

hei alle sammen!!! så bra å lese at dere har det fint:)
var det gøy å se michel jackson's hus?? det hadde jeg likt.
ps: hvis dere skal stoppe med en strand mamma, kan du være så snil å plukke en stein eller to?
jeg bryr meg ikke så mye hvordan den ser ut bare den er fra USA.

hilsen: Lucy Mimi

Bent Olsen sa...

Hei Renate, gleder meg veldig til å komme hjem til dere og være med i svømmehallen for å se på perla mi, så du må bare si at jeg kommer snart. Bra at du snart er frisk igjen. Veldig glad i dere begge to. Klem fra pappa.

Mamma, skal prøve å få inn et bilde etter hver av meg, men i mellomtiden kan du jo bare se på veggen din, for der henger jeg jo. :-) Klem.

Tusen takk til dere andre også, og de av dere som hilser til deltakerne, jeg bringer det videre til den enkelte.

Mvh Bent

Kos dere på Hovden Randi, og hils til Gudmund. Hilser tilbake fra kjente. Klem