tirsdag 17. februar 2009

Siste dag på Anhinga Trail




Da var dag nr 2 over i Florida. Utbyttet bildemessig har ikke vært det store for noen av oss, men litt bilder er det nå blitt. Vi hadde satt klokken til ringing klokken halv fem i morges, men allerede klokken fire var Kai i gang med bilderedigering!! Her kastes det ikke bort mange minuttene i løpet av dagen. :-) Vi er hele tiden ajour med å slette, arkivere og redigere bilder, så når vi kommer hjem slipper vi å bruke masse tid på dette.

I dag når vi kom frem til Anhinga Trail var det stummende mørkt. Det fikk meg til å minnes den natten jeg tuslet rundt alene for to år siden ute i sumpene. Hørte et brøl i mørket, og det kunne ikke være mer en 5-10 meter unna. På brølet skjønte jeg det var et stort kattedyr, og den følelsen jeg da hadde glemmer jeg aldri. Fikk lurt meg ut av mørket og inn i bilen så fort jeg kunne, og der satt jeg til det ble lyst. Da jeg kjørte der fra så jeg skiltet som varslet om at det var pantere i området, og i tillegg til alligator er det også fire typer dødelige slanger i sumpene. Fikk beskjed om at dette ikke var særlig lurt å gjøre, noe jeg egentlig skjønte uten å høre det fra andre etterpå. Kai ble litt fasinert av dette skiltet, så jeg legger ut et bilde av han sammen med skiltet. Ellers holdt vi på å bli spist opp av mygg en periode på morgenen, men det ga seg heldigvis etter en times tid. Det var helt svart rundt hodene på oss, og de beit noe skikkelig.

I morgen tidlig skal vi kjøre av gårde klokken halv fem. Vi kjører da vestover og skal krysse over til andre siden av Florida. På vei over skal vi kjøre inn på en grusvei som går inn i et sumpområde med masse mangroveskog, alligator og forhåpentligvis fugl. Iallefall var det slik sist gang jeg var der. Håper på det fine lyset og noen gode bilder der. Vi skal også prøve å få kontakt med en fotograf vi ble kjent med i Alaska som bor i Naples. Håper han har noen gode tips til områder vi kan oppsøke.

Ser en del er litt opptatt av matinntaket vårt her nede, men kan forsikre om at dette er under kontroll. Sist gang jeg var på tur med Kai, så var det omtrent bare skoene som passet når jeg kom hjem igjen, så jeg har lært av dette. Fikk en hyggelig kommentar fra min gode venn Ole Petter, om at hvis jeg la ut bilde av meg i kortbukser, så måtte jeg for all del ikke si at jeg jobbet på Spenst. Han mente det kunne gi store økonomiske utslag i negativ retning for bedriften, og ville heller at jeg sa jeg jobbet på Remuladefabrikken!! Hva skal man med fiender når man har slike venner???!!! :-)

Ja ja, vi får avslutte for denne gangen igjen da, så kommer jeg tilbake i morgen hvis vi finner nett. Har akkurat lagt Kai nå, så nå har han sovnet, og da er det bare å få lagt meg jeg også. :-) Sov godt!!!

Hilsen Bent.


6 kommentarer:

Anonym sa...

Hei, unge mann.
Helt i verdensklasse.
Remulade :-)

Mvh, DagH

Elisabeth sa...

Hallo min venn!
Ser at kompisen din er bekymret for at du skal drive dårlig reklame for Spenst i kortbukse, men for å si det sånn, er det godt at det er lenge til badesesongen for flere enn Olsen! OP sliter litt med feit mat fra flyturen nedover i Mellom-Europa så det er godt snøen holder seg her hjemme og ordner gode treningsforhold. Ellers har Bjørndalen tatt sitt tredje gull i årets VM i dag. Ikke sikkert dere blir oppdatert på alle de viktige sportsresultatene så her får vi hjelpe dere.... Florida er jo tross alt på andre siden...:-)Fortsatt like imponert over bildene dine, du er og blir en kløpper med kamera og!
God tur videre! Jeg holder besøkstallet oppe på Spenst......
God klem fra Elisabeth

Anonym sa...

Det må være utrolig spennende å være så tett på villdyra. Kos dere videre med remulade, burgere og fotografering :)

Anonym sa...

HEI IGJEN BENT !
Spennende med Pantere ja, men de er nok litt uforutsigbare som katter flest. Har ikke hørt om det brølet før ,kan skjønne du stokk til da ja. Ellers må dere bare nyte varmen og myggene(Godt for gikta) når dere er hjemme kan dere gå over til isfiske.Gleder oss til mange flotte bilder framover,dere er sikkert heldige. Hilsen Onkel og Tante.

Anonym sa...

Hei igjen. Morro at du lar oss få lov og dele opplevelsene dine, og at du legger ut så fine bilder :)
Vi savner deg og gleder oss til du kommer hjem. Regner med det blir flere bilder da. Alligatoren er kjapp, se opp. (det vet jeg alt om) Håper dere er i fin form begge to. Her hjemme er alt bra med alle. Hilsen til dere begge og klem til deg fra mamma.

Bent Olsen sa...

Hei igjen og takk for kommentarer. Godt å høre Elisabeth at Ole Petter også har fått på seg litt daukjøtt!! Han har vært litt storsnuta ei tid nå. :-)

Tenkte på deg da jeg tok bildet av alligatoren mamma, og den situasjonen den gangen i Florida. Forskjellen var bare at det ikke var noe gjerde i mellom denne gangen, så jeg tenkte jeg får stikke kameraet i munnen på den hvis den kommer. :-) Veldig glad i deg.

Hilsen fra Bent